Algemene voorwaarden

Download algemene voorwaarden

Twila stopt ermee. We doen nu alle overige voorraad weg in de uitverkoop en sluiten daarna de boel. Het is dus niet langer meer mogelijk om artikelen terug te sturen! Ook andere dingen in de onderstaande voorwaarden zijn niet meer van toepassing, zoals de optie voor supersnel verzenden, ruilen, afhalen in de winkel, telefonische bestellingen, de kortingsbonnen en achteraf betalen.

Yoshi

Het accepteren van een aanbieding en/of het plaatsen van een bestelling op onze site houdt in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt. 

________________________________________________________

Basis

  • Wij verzenden niet onder rembours.
  • Alle prijzen op de site zijn vermeld in euro's (€) inclusief BTW en exclusief verzendkosten. 
  • Voor vragen kunt u terecht op de contact pagina. Binnen 24 uur antwoord.
  ________________________________________________________

Bestellen

Een order plaatsen kan gewoon via de website. Als u geen ervaring heeft met internet bestellingen, klikt u hier om te lezen hoe dat moet en klik dan op het kopje: "Hoe bestel ik op jullie site?"

Bestellen via de website
U kunt een bestelling plaatsen op de website en deze afrekenen met een van de onderstaande betaalmogelijkheden. Na ontvangst van uw betaling pakken we uw bestelling in en sturen deze zo snel mogelijk naar het door u opgegeven adres toe per post.

Bestellen via e-mail
U kunt uw order ook plaatsen via e-mail. Ga naar de contactpagina, voer uw gegevens in. Maak geen typefouten bij het invoeren van uw e-mail adres, anders kunnen wij u niet bereiken. Schrijf naar ons welke artikelen u wilt bestellen, hoeveel u van deze artikelen wilt bestellen en wat voor betalingsmethode u verkiest. Vergeet niet uw adresgegevens te vermelden zodat we weten waar de artikelen heen moeten.

Afhalen in de winkel
U heeft ook de optie om zelf de artikelen te komen bekijken/voelen/uitproberen in onze winkel in Amsterdam. U dient u van tevoren een afspraak te maken via de contact pagina als u langs wilt komen. Openingstijden variëren, maar we maken graag tijd voor u vrij. Voor meer informatie, scroll door naar het kopje "afhalen". Af en toe hebben we open dagen waarbij u wel gewoon op elk tijdstip naar binnen kan wandelen. Houd de voorpagina van de site in de gaten en kom gerust eens langs. Kinderen zijn ook welkom! Bij afhalen in de winkel heeft u ook veel meer keuze onder gratis artikelen en vaak geven wij dan ook korting, bedrag afhankelijk van welke open dag u kiest om langs te komen.

 

Betaling

Bij betaling per bank geldt als datum van betaling de datum van creditering van de rekening van verkoper.
 
Betalen kan bij ons via...
  • iDeal 
  • Bank/giro
  • Paypal (Wereldwijd)
  • Creditcard (Wereldwijd)
  • Contant bij afhalen in de winkel
Na het plaatsen van een bestelling, worden de artikelen automatisch van de voorraad afgeschreven en voor u apart gehouden. Betaling dient te binnen tien (10) dagen na factuurdatum bij Twila binnen te zijn indien het leveringen binnen Nederland betreft, en binnen twintig (20) dagen na factuurdatum indien het leveringen buiten Nederland betreft, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

Verzending

Bij Twila hebben wij momenteel de volgende verzendopties:
  • Brievenbuspost (2.50 euro) Voor alle bestellingen die door de brievenbus passen betaald u 2.50 aan verzendkosten. 
  • Standaard verzenden (4.99 euro) Voor bestellingen die niet door de brievenbus passen zijn dit de standaard verzendkosten. Verzendkosten gaan per bestelling. Of u nou 1 of 100 artikelen besteld, de verzendkosten blijven hetzelfde voor de complete bestelling.
  • Snel verzenden is een optie voor mensen die binnen 2 dagen hun bestelling nodig hebben. Hier zitten wel extra kosten aan verbonden. De bestelling wordt dan binnen 24 uur bezorgd.
  • Aangetekend verzenden: (+ 4,99 euro) Extra zekerheid. Bij ontvangst moet u uw handtekening zetten, dus niemand anders kan dan uw pakket in ontvangst nemen wanneer u er niet bent (zoals de buren). Bij deze optie zullen we ook de bestelling sneller op de post te doen dan bij de andere verzendmethodes, maar dat is niet altijd gegarandeerd.
  • Verzending naar het buitenland: Dit varieëert per land en of het binnen/buiten Europa ligt. Het systeem rekent automatisch de verzendkosten naar uw land.
 
De levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, met uitzondering van de optie Snel verzenden.

Het pakket wordt verzonden op het moment dat de betaling bij ons binnen is. Wij pakken alles extra beschermd en stevig in. In het weekend worden er geen pakketten bezorgd, behalve op zaterdagochtend. Verwacht uw pakket dus niet op zondag.
Wegens opheffing worden pakketten slechts eenmaal per week verzonden.

Verzendbewijs

Als u het verzendbewijs/Track & Trace wilt hebben, stuur ons dan een mail. We zullen u dan z.s.m. de code doorsturen zodat u uw pakket online kunt volgen via Track & Trace.

Korting bij Twila
Wilt u sparen voor 25 euro korting? Vraag dan een gratis spaarkaart aan door
HIER te klikken. U kunt deze spaarkaart ook bij uw bestelling in uw winkelwagentje doen. Deze wordt dan kostenloos met de bestelling meegezonden. U krijgt dan gelijk het aantal spaarzegels m.b.t. deze bestelling meegestuurd. Vergeet niet elke keer de IK SPAAR ZEGELS in uw winkelwagen te doen wanneer u besluit te gaan sparen. Helaas kan dit op het moment nog niet automatisch. Als u dit artikel bij elke bestelling in uw wagentje doet, dan kunnen wij zien dat u een klant bent die spaart voor korting. Indien uw spaarkaart vol is, kunt u hem inleveren bij ons en ontvangt u de korting op de producten. Bij een online bestelling wordt het kortingsbedrag afgetrokken van de producten in uw winkelwagen door middel van een code die u van ons krijgt. Het is ook mogelijk de bon in de winkel zelf in te leveren en voor deze prijs gratis artikelen uit te zoeken. Volle spaarkaarten kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld.

 
Typefouten in uw adres
Wij zijn er niet verantwoordelijk voor als u een verkeerd adres opgeeft of fouten in het opgegeven adres maakt, dus controleer uw adres voordat u deze naar ons verzend. Als het adres niet bestaat, wordt het pakket naar ons teruggezonden en zullen we u nogmaals om uw adres vragen. U betaald dan wel weer opnieuw verzendkosten. Controleer uw adres en e-mail adres op typefouten!

Levertijd buitenlandse bestellingen
De levertijd van bestellingen die buiten Nederland geleverd moeten worden varieëren. Naar Europa is meestal sneller dan buiten Europa. Meestal is dit 5 werkdagen. Voor andere landen kunt u op 5 tot 30 werkdagen rekenen.

Achteraf betalen
Dit is binnenkort mogelijk. Indien u artikelen eerst wilt zien/voelen/testen raden wij u aan eens langs te komen in de winkel tot het mogelijk is om achteraf te betalen.


Ieder artikel wordt grondig gecontroleerd van tevoren voordat ze op de post gaan. Zo kunt u er vanuit gaan dat het artikel altijd in perfecte staat is. Is dit toch niet het geval, neem dan contact met ons op. Zie het kopje "garantie" voor de voorwaarden.

LET OP! Standaard staat de verzendkosten optie op Nederland. Als u in het buitenland woont, kies dan voor verzendkosten naar uw eigen land. Doet u dit niet en u betaald verzendkosten naar Nederland, dan zullen wij u een e-mail sturen en vragen naar de rest van het geld voor de juiste verzendkosten. Als u in Nederland woont en per ongeluk de verzendkosten naar buitenland heeft aangekruisd, dan krijgt u het verschil terug gestort op uw rekening.
 

Levering

Uw bestelling komt aan in een doos of in een envelop. Wij versturen met PostNL en houden altijd een zendnummer bij de hand zodat we altijd weten waar uw bestelling zich op dat moment bevindt.


Nalevering

De meeste artikelen zijn op voorraad en kunnen direct worden geleverd, maar als een artikel uit voorraad is of het een pre-order artikel is die nog niet is uitgebracht, heeft deze vaak een langere levertijd dan normaal. Als u met spoed artikelen nodig heeft, kies dan niet voor artikelen met een langere levertijd, maar alleen voor artikelen die op voorraad zijn. Heeft uw bestelling maar voor een deel artikelen met een langere levertijd, dan word hij pas verzonden wanneer alle bestelde artikelen allemaal bij ons zijn. Wilt u de bestelling splitsen en het deel dat een lange levertijd heeft laten naleveren? Dat kan, maar dat kost vijf euro meer. Geef dit aan bij de notities van uw bestelling en gooi vijf euro op het totaalbedrag bij het overmaken. De levertijd voor artikelen die niet op voorraad zijn of pre-order artikelen zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden.

Retourneren
Een artikel mag je 7 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wilt behouden. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken, beoordelen en passen zoals je ook in een winkel doet. (Bij badmode-artikelen en ondergoed mogen hygiëne-zegels niet worden verwijderd.) De zichttermijn verstrijkt 7 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Zolang heb je het recht om te melden dat je het artikel wilt retourneren (herroepingsrecht). Na je melding heb je 5 dagen om het artikel naar ons terug te sturen.

Hoe te retourneren na het e-mail contact:

  1. Verpak het artikel in de originele, doos waarin het betreffende artikel was verpakt (controleer het bestelnummer).

  2. Vul deze op (met hetzelfde materiaal bij de levering) zodat het artikel onderweg niet kan beschadigen.

  3. Stuur het pakket retour via PostNL of een andere koerier. Retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

    Retourneren is niet langer mogelijk i.v.m. opheffing.
     

Er is iets mis met mijn bestelling / Garantie

Als er iets mis is met uw bestelling, dan heeft u het recht om het desbetreffende artikel binnen 7 (zeven) dagen te retourneren, mits het officiele seal niet is verbroken. U bent verplicht te controleren of de bij u thuis bezorgde artikelen voldoen aan de bestelling. Indien dit niet het geval is dan kan u dit binnen 5 (vijf) dagen melden per e-mail aan Twila onder vermelding van het ordernummer in het onderwerp van uw e-mail, en een duidelijke uiteenzetting (met foto's) waarom het artikel niet voldoet. Twila zal u dan in de meeste gevallen vragen het desbetreffende artikel retour te sturen. Twila zal het artikel vervangen indien is aangetoond dat u het artikel niet accepteert op gegronde redenen. Indien de fout bij Twila ligt, worden ook de retourkosten vergoed.

Maak uw bestelling voorzichtig open en wees voorzichtig met het in elkaar zetten van racebanen, puzzels, figuren en bouwwerken.
Collectorsitems kunnen niet worden teruggebracht of geruild wanneer het seal is verbroken.

Verkeerde artikel geleverd
Indien u een verkeerd artikel binnen krijgt of een verkeerde maat die u niet heeft besteld, stuur ons dan een e-mail en stuur de betreffende artikelen retour per post. Wij zullen u dan het juiste artikel toesturen en de retourkosten achteraf vergoeden.

Waar zit geen garantie op?
Er zit geen garantie op artikelen van de tweedehands pagina, gratis pagina of sale pagina. Deze kunnen ook niet worden teruggebracht of geruild. Boeken, kostuums en kleding kunnen ook niet worden geretourneerd of geruild. Wij handelen soms in handgemaakte producten. Het kan zijn dat hier kleine weef-, naai- of verffoutjes in voorkomen. Hiervoor nemen wij geen verantwoording.

Gratis spul
Bij bepaalde bedragen aan andere artikelen mag u op de Gratis pagina diverse artikelen uitzoeken. Het minimum bestelbedrag voor deze artikelen moet gehaald worden door alle nieuwe artikelen die u in uw winkelwagen liggen voordat u deze spullen gratis mag meenemen. Tweedehands artikelen tellen niet mee. Stel u wilt bijvoorbeeld een gratis artikel hebben waarvoor u minimaal voor 20 euro aan andere artikelen in uw winkelwagen moet leggen. U heeft voor 10 euro aan nieuwe spullen in uw wagen en nog 10 aan tweedehands spullen. U heeft dan geen recht op het gratis artikel omdat de waarde van het tweedehands artikel niet meetelt op de gratis pagina. Gratis artikelen kunnen niet worden opgeëist als ze op het laatste moment toch uitverkocht raken. Deze artikelen zijn een extra hebbedingetje die we inkopen als extraatje om u te bedanken voor uw bestelling; niet de hoofdbestelling.
 
Kinderkleding en Amerikaanse maten
Let goed op het kiezen van de maat bij Amerikaanse pyjama's. De maten (maat 6, maat 8 etc) staan voor de gemiddelde leeftijd van een kind met de gemiddelde bouw. Is uw kind bijvoorbeeld rond de 6 jaar? Kies dan maatje 6. Als uw kind kleiner is dan het gemiddelde kind van zijn/haar leeftijd, kies dan een maatje kleiner. Als uw kind groter is dan het gemiddelde kind van zijn/haar leeftijd, kies dan een maatje groter. Als u de bestelling bij ons komt afhalen, dan kan u of uw kind gerust even kleding passen in het paskamertje om er zeker van te zijn dat hij goed zit. Onze medewerkster zal u hierbij uitgebreid advies geven, mocht dit nodig zijn. Als u de maat van uzelf of uw kind niet zeker weet, dan raden wij dit laatste aan. Verkleedkleding en kostuums kunnen niet worden geruild.
 

Afhalen

Pickups in onze winkel zijn toegestaan. U hoeft dan uiteraard geen verzendkosten te betalen. Mocht u de bestelling willen afhalen, bestel dan NIET via de site, maar neem contact met ons op. Onze winkel staat in Amsterdam. Er dient van tevoren een afspraak gemaakt te worden via de telefoon of via de mail, tenzij u langskomt op de open dagen (deze worden van tevoren aangegeven op de voorpagina van de website). Let op! Wij hebben geen PIN automaat! Bij afhalen kunt u alleen contant betalen.
 

Cadeaubonnen en spaarkaarten

Cadeaubonnen zijn uitsluitend verkrijgbaar via onze website. Cadeaubonnen en spaarkaarten zijn niet in te wisselen tegen contant geld. Bij cadeaubonnen kunt u de code invoeren bij uw bestelling. Hierdoor gaat het bedrag van de bon automatisch van het totaal af. Volle spaarkaarten kunt u inleveren in ruil voor een kortingsbon, waarmee u gratis artikelen kunt uitzoeken van die waarde in onze winkel. Zie de achterzijde van uw spaarkaart voor de bedragen, voorwaarden en meer informatie. Met Twila spaarkaarten kunt u sparen voor 25 tot 50 euro aan gratis artikelen. Als u uw bon kwijt raakt, neem dan zo snel mogelijk contact op. Wij zullen de code dan blokkeren zodat niemand de bon kan gebruiken en u een andere toesturen.
 

Copyright

De afbeeldingen van Twila mogen niet zonder toestemming worden gebruikt voor wat voor doel dan ook en dat geldt vooral voor de foto's waar kinderen op staan. Uitzondering zijn de officiele foto's van de fabrikanten. Ook als u wat van Twila's eigen producties gekocht heeft, mag u de product foto's gebruiken om deze producten op andere sites te laten zien of aanbieden, maar sla deze dan wel op op uw eigen server. Direct kopieren en plakken is verboden. Linken naar onze afbeeldingen voor promotie doeleinden is toegestaan. Zelfgemaakte prints of merchandise verkopen van onze afbeeldingen van Twila's producties is verboden zonder schriftelijke toestemming van de schrijver. De tekenaars die meewerken aan de boeken hebben hier een uitzondering voor.

Vragen en klachten

Vragen? Ga dan gerust naar de Contact pagina en mail ons met uw vraag. 
Heeft een klacht? Dan kunt u terecht in het Klachtencentrum.
Klanten tevredenheid staat bij ons centraal.
 
Vragen?
Als u verder nog vragen heeft, dan kunt u altijd op de contact pagina terecht.